به شرکت آتیاکار خوش اومدید.

ترکیه - استانبول - بی اوقلو - خیابان بایراک - آپارتمان آکار /کدپستی ۳۴۴۴۵

+ 905539065169

info@atirentcar.com

جاذبه های توریستی استانبول

اطلاعات تماس

ترکیه - استانبول - بی اوقلو - خیابان بایراک - آپارتمان آکار /کدپستی ۳۴۴۴۵

+ 905539065169

info@atirentcar.com

مقاله Apr 10, 2024

جاذبه های توریستی استانبول

57 ادمین سایت جاذبه های توریستی استانبول

وقتی از جاذبه‌های توریستی استانبول صحبت می‌شود براحتی می‌توان لیستی بلند بالا تهیه کرد که شروعش با خودمان و تمام کردنش با خدا است! بله جاذبه‌های توریستی استانبول ترکیه به یکی دو مورد محدود نمی‌شود؛ با این حال اگر بخواهیم چند تایی از خاص‌ترین جاهای دیدنی استانبول را معرفی کنیم، بدون شک از جالب‌ترین مرکز خرید استانبول یعنی بازار بزرگ آن و همین طور بازار ادویه‌اش نام می‌بریم. در معرفی جاذبه‌های استانبول برای گردش و بازدید هم می‌توان به کاخ توپکاپی، دولما باغچه و غیره اشاره کرد.

10 جای دیدنی استانبول

استانبول، این شهر زیبای تاریخی که که در کل دنیا همتا و مانندی ندارد، پر از جاهای گردشگری و خاص است. از جمله خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول که دیدن آن‌ها به هر توریستی توصیه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 مسجد سلطان احمد، موزه ایا صوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه، گرند بازار استانبول، بازار ادویه استانبول، پل قدیمی گالاتا، کافه‌های ساحلی در بورنو، محله فنار بالات و کلیسای سنت الکساندر.

1. مسجد سلطان احمد

یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین جاهاي ديدني استانبول، مسجد سلطان احمد است که به خاطر کاشی‌های آبی رنگش به "مسجد آبی استانبول" هم شهرت دارد؛ این مسجد در سال‌های 1609 تا 1616 به دستور سلطان احمد اول احداث شد. مسجد سلطان احمد که در مرکز شهر استانبول و در میدان سلطان احمد قرار گرفته جزو زیبا‌ترین و چشم‌گیرترین آثار معماری دوره عثمانی محسوب می‌شود. 
آنچه باعث شده این مسجد به عنوان یکی از بهترین جاذبه های توریستی استانبول، همواره پذیرای جمع کثیری از گردشگران باشد و مورد تحسین همیشگی آن‌ها قرار بگیرد، معماری شگفت‌انگیزش است؛ یعنی دیوارهای تزئین شده با کاشی‌های چینی، مناره‌های زیبا و همین طور حیاط بزرگش! کافی است یکبار مسجد سلطان احمد استانبول را ببینید تا به خوبی متوجه شوید که چرا آن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین مساجد جهان می‌شناسند که زیبایی هنر معماری اسلامی را به بهترین نحو ممکن منعکس می‌کند.

جاذبه های توریستی استانبول مسجد سلطان احمد

2. موزه ایا صوفیه

موزه ایا صوفیه ترابزون جزو معروف‌ترین مکان‌های تاریخی استانبول است که بازدید از آن به هر گردشگری توصیه می‌شود؛ به خصوص که این موزه پیشینه تاریخی جالبی دارد و در ابتدا به عنوان کلیسای مرکزی مسیحیت شرقی احداث و سپس به مسجد تبدیل شد. در ادامه در سال 1935 به دستور اتاتورک این مسجد را به موزه تبدیل کردند و این روند تا سال 2020 ادامه داشت اما در نهایت دوباره به مسجد تبدیل شد. 
از همه این‌ها که بگذریم ایا صوفیه در حال حاضر جزو مهم‌ترین جاذبه های توریستی استانبول به حساب می‌آید چرا که معماری بسیار زیبا، مجموعه‌ای از آثار هنری، موزاییک‌ها و نقوش هنری ارزشمندی در داخل مسجد ایاصوفیه قرار گرفته است.

3. کاخ توپکاپی

در میان کاخ‌های استانبول، توپکاپی حرف‌های زیادی برای گفتنی دارد و یکی از پربازدیدترین جاهای گردشی استانبول است؛ کاخی زیبا و تاریخی که در نزدیکی دریای مرمره واقع شده و از قرن 15 تا قرن 19 میلادی به عنوان محل اقامت پادشاهان عثمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این قصر زیبا و پرآوازه که جزو جاهای دیدنی استانبول اروپایی است، مجموعه‌ای از ساختمان‌ها، اتاق‌ها، حیاط‌ها و غیره دارد که هر یک از ارزش تاریخی و هنری خاص و قابل توجهی برخوردار هستند. 
به همین دلیل هم امروزه کاخ توپکاپی را به موزه‌ای برای نمایش آثار هنری، جواهرات، لباس‌ها و اشیای قدیمی دوران حکومت عثمانی تبدیل کرده‌اند. موزه توپکاپی استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه به حساب می‌آید و همه ساله میلیون‌ها توریست را به خود جذب می‌کند. اگر شما هم به دنبال جالب‌ترین جاهای دیدنی استانبول هستید، بدون شک قصر تاریخی توپکاپی همان چیزی است که می‌خواهید!

4. کاخ دولما باغچه

 یکی از جاذبه‌های توریستی و تاریخی استانبول که در ارتفاعات واقع شده و از بالای آن می‌توانید همه زیبایی‌های این شهر را ببنید، کاخ دولما باغچه است که جزو مهم‌ترین قصرهای تاریخی استانبول به حساب می‌آید. دولما باغچه که در منطقه بشیکتاش (قسمت اروپایی استانبول) قرار گرفته از قرن 19 تا اوایل قرن 20 میلادی به عنوان محل اقامت سران امپراتوری عثمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این کاخ نمونه‌ای از ترکیب معماری عثمانی و اروپایی است و سالن‌ها، اتاق‌ها، حیاط‌ها و باغچه‌های فوق‌العاده زیبا و دلنشینی دارد.
بد نیست بدانید کاخ دولما باغچه، به موزه تبدیل شده و مجموعه‌ای ارزشمند از اشیای تاریخی، فرهنگی و هنری دوران حکومت عثمانی در آن وجود دارد. با این تفاسیر حق بدهید که این موزه جزو مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی استانبول باشد و هر ساله جمعیت کثیری از گردشگران برای بازدید از آن راهی ترکیه شوند.

جاذبه های توریستی استانبول کاخ دولما باغچه

5. گرند بازار استانبول

گرند بازار یا همان بازار بزرگ استانبول با نام ترکی "کاپالی چارشی"، نه فقط جزو جاذبه‌های توریستی استانبول بلکه یکی از بزرگ‌ترین و پرآوازه‌ترین بازارهای دنیا است. بازاری قدیمی که در آن انواع محصولات هنری، صنایع دستی، فرش، لوازم چرمی، سفال، جواهرات، پوشاک و سایر محصولات محلی به فروش می‌رسد و دیدن آن لطف زیادی دارد. به ویژه که بازار بزرگ استانبول در قلب این شهر قرار گرفته و از زمان تاسیسش در قرن 15 میلادی تا همین امروز به عنوان مهم‌ترین مرکز خرید استانبول شناخته می‌شود.

6. بازار ادویه استانبول

این بازار که به بازار مصری‌ها هم مشهور است به عنوان یکی از مقاصد توریستی معروف در استانبول محبوبیت بسیار زیادی دارد؛ به ویژه برای گردشگرانی که به دنبال بهترین و خاص‌ترین مرکز خرید استانبول هستند. این بازار سنتی که در منطقه امینونو واقع شده و جزو جاهای دیدنی استانبول آسیایی محسوب می‌شود، مرکز فروش انواع محصولات محلی از ادویه جات گرفته تا خشکبار، شیرینی‌های سنتی ترک، صنایع دستی و غیره است.
ناگفته نماند بازار مصری‌ها جزو بازارهای پر رونق استانبول بوده و نه تنها برای توریست‌ها جذابیت زیادی دارد بلکه یک مقصد همیشگی برای خرید مردم محلی به حساب می‌آید. از این‌ها گذشته این بازار، طراحی زیبا و معماری فوق‌العاده خاصی دارد که تاثیر زیادی در جذب گردشگران از سراسر دنیا داشته است.

7. پل قدیمی گالاتا

از پل گالاتا به عنوان یکی از نمادهای مشهور شهر استانبول و حتی کشور ترکیه یاد می‌شود؛ پلی تاریخی که دو قسمت اروپایی و آسیایی استانبول را به یکدیگر مرتبط کرده و از بالای آن می‌توانید زیباترین و دل‌انگیز‌ترین مناظر شهر از جمله برج گالاتا و دریای مرمره را مشاهده کنید. به خصوص اگر در پی پیدا کردن خاص‌ترین جاهای دیدنی استانبول در شب هستید، شدیداً توصیه می‌کنیم سری به پل گالاتا بزنید! حیف است که مکان‌های دیدنی استانبول را ببینید و از گالاتا بی نصیب بمانید.

8. کافه های ساحلی در بورنو

آنچه تا به اینجا به عنوان جاذبه های توریستی استانبول خدمتتان معرفی کردیم در واقع معروف‌ترین مناطق گردشگری استانبول بودند که آوازه‌شان در سراسر دنیا پیچیده است. در ادامه قصد داریم شما را با جاهای کمتر دیده شده استانبول آشنا کنیم. منطقه بورنو یا زیتون بورنو یکی از این جاها است که با داشتن کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی زیبا و آرام دقیقاً همان گوشه دنجی محسوب می‌شود که همه ما در گذر از دغدغه‌های زندگی روزمره نیاز داریم به آن پناه ببریم؛ محلی فوق‌العاده عالی برای لذت بردن از منظره دریا و نشستن در محیطی آرام و به دور از هرگونه هیاهو!
ناگفته نماند بورنو، محله معروف استانبول است اما جاذبه‌های گردشگری این شهر یکی و دو تا که نیست! همین موضوع هم باعث می‌شود کمتر کسی فرصت کند به سراغ کافه‌های ساحلی آرامبخش منطقه زیتون بورنو برود!

9. محله فنر بالات

فنر بالات نه فقط جزو محله های دیدنی استانبول است بلکه با داشتن خیابان‌های باریک و خانه‌های سنتی زیبا در زمره جاهای دیدنی رایگان استانبول نیز قرار می‌گیرد. این محله قدیمی و جذاب محل زندگی اقوام و مذاهب مختلف مخصوصاً یهودی‌ها بوده و معابد و کلیساهای تاریخی متعددی در آن وجود دارد. علاوه بر این فروشگاه‌های محلی و فضاهای هنری باعث جذابیت هرچه بیشتر فنر بالات برای گردشگران شده‌اند.

10. کلیسای سنت الکساندر

کلیسای سنت الکساندر یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ارتدکس در استانبول است که معماری زیبا و دیوار‌های پوشیده شده از کاشی‌های چینی با طرح‌های زیبایش باعث شده یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول محسوب شود؛ با همه این‌ها این کلیسا جزو جاهای کمتر شناخته شده استانبول است و تنها توریست‌هایی به سراغش می‌روند که واقعاً ارزش و قدرش را می‌دانند!

سخن آخر
در این مطلب 10 تا از شگفت‌انگیزترین جاذبه های توریستی استانبول را معرفی کردیم، جاهایی که در زمره دیدنی‌ترین مکان های تفریحی استانبول قرار می‌گیرند. از کاخ توپکاپی گرفته تا موزه دلما باغچه، کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی زیتون بورنو، بازار ادویه و غیره، نه تنها مکان‌هایی تفریحی هستند بلکه اکثرشان پیشینه تاریخی بسیار قدرتمندی هم دارند و بازدید از آن‌ها فوق‌العاده خوشایند و به یاد ماندنی است. همچنین علاوه بر شناختن مکان تفریحی، باید نکات رانندگی در ترکیه را نیز بدانید که ما آن را در سایت آتیاکار آورده ایم.
سوالات متداول
جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم کجاست؟

مهم‌ترین مقاصد گردشگری استانبول در نزدیکی میدان تکسیم شامل بازار ادویه، گراند بازار، کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، برج گالاتا و غیره است.
چگونه از میدان تکسیم به کاخ توپکاپی برویم؟
این دو مکان در فاصله نزدیکی از هم قرار دارند و حتی پیاده و قدم زنان هم می‌توانید از میدان تکسیم به توپکاپی بروید؛ البته امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و مترو هم وجود دارد.
ادرس کاخ دولما باغچه استانبول کجاست؟
این کاخ در منطقه بشیکتاش، محله ویشنزاده و خیابان دلمه باغچه قرار دارد.
ساعت بازدید مسجد ایاصوفیه چگونه است؟
در پاییز و زمستان از 9 صبح تا 5 عصر و در بهار و تابستان از 9 صبح تا 7 عصر