به شرکت آتیاکار خوش اومدید.

ترکیه - استانبول - بی اوقلو - خیابان بایراک - آپارتمان آکار /کدپستی ۳۴۴۴۵

+ 905539065169

info@atirentcar.com

هزینه سفر به ترکیه در سال 1403

اطلاعات تماس

ترکیه - استانبول - بی اوقلو - خیابان بایراک - آپارتمان آکار /کدپستی ۳۴۴۴۵

+ 905539065169

info@atirentcar.com

مقاله Apr 14, 2024

هزینه سفر به ترکیه در سال 1403 آتیا کار

64 ادمین سایت هزینه سفر به ترکیه در سال 1403 آتیا کار

 

 

به طور کلی هزینه سفر به ترکیه بسته به آیتم‌های مختلفی متغیر است که مهم‌ترین آن‌ها قیمت بلیط هواپیما، محل اقامت، خوراکی و نوشیدنی، حمل و نقل و غیره را شامل می‌شود. از آنجایی هم که کشور ترکیه زیبایی‌های طبیعی و همین‌طور جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فوق‌العاده ای دارد، طبیعی است که همیشه جذابیت قابل توجهی برای توریست‌ها داشته باشد؛ در نتیجه اغلب گردشگران قبل از این که راهی ترکیه شوند، مایل‌اند خرج و مخارج خود را در این سفر محاسبه کنند.

عوامل موثر بر هزینه سفر به ترکیه

با توجه به این که دانستن هزینه سفر به ترکیه و محاسبه آن باعث می‌شود بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود داشته باشید و از بروز مشکلات مالی جلوگیری کنید؛ به اضافه این که این‌گونه فرصتی برای انتخاب بهترین گزینه‌ها از اقامتگاه گرفته تا وسایل حمل و نقل و تفریحات و غیره خواهید داشت؛ در نتیجه خوب است بدانید که به طور کلی هزینه سفر به ترکیه بر اساس 5 عامل تعیین می‌شود؛ یعنی بلیط هواپیما، اقامتگاه، خورد و خوراک، رفت و آمد، خرید پوشاک و چیزهای دیگر.

1. بلیط هواپیما

قسمت اعظم هزینه سفر به ترکیه به بلیط هواپیما مربوط می‌شود و قیمت بلیط هم معمولاً به تاریخ خرید، تاریخ پرواز، شرکت هواپیمایی و حتی پیشنهادات و تخفیف‌های خاص آن شرکت بستگی دارد؛ مخصوصاً اگر تاریخ سفر برایتان اهمیت چندانی نداشته باشد، همواره این شانس را دارید که بلیط هواپیمای سفر به ترکیه را با ارزان‌ترین قیمت و به صورت چارتر و لحظه آخری خریداری و رزرو کنید.

هزینه زندگی در ترکیه و سفر

2. اقامت

از هزینه بلیط هواپیما که بگذریم، بعد از این که پایتان به خاک ترکیه رسید نیاز به محلی مناسب برای اقامت دارید که هزینه آن معمولاً به صورت شبانه روزی محاسبه می‌شود. از طرفی برای اقامت در ترکیه گزینه‌های متعددی از جمله هتل‌ها، مهمانخانه‌ها و اقامتگاه‌های دیگر وجود دارد که طبیعتاً قیمت هر یک از آن‌ها با سایرین متفاوت است.
اگر در مدت سفر به ترکیه قصد اقامت در هتل‌های این کشور را دارید باید بگوییم هزینه اقامت در هتل‌های مختلف بر اساس سطح امکانات و موقعیت جغرافیایی هتل موردنظر و البته که فصل سفرتان، متغیر خواهد بود؛ مگر این که قصد اقامت در مهمانخانه‌های ترکیه را داشته باشید که در این صورت هزینه اقامتتان به مراتب ارزان‌تر از هتل تمام می‌شود. 
اما اگر می‌خواهید در هزینه سفر به ترکیه حسابی صرفه‌جویی کنید و به دنبال گزینه اقتصادی‌تری برای اقامت در این کشور توریستی و زیبا هستید، می‌توانید اقامتگاه‌های اشتراکی یعنی هاستل‌ها را امتحان کنید؛ البته برای کسانی که از یک طرف می‌خواهند مخارج سفرشان به ترکیه را کاهش بدهند و از طرف دیگر مدت نسبتاً زیادی را قرار است در این کشور اقامت داشته باشند، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه، اجاره موقت یک آپارتمان است.

3. خورد و خوراک

هزینه خوراکی و نوشیدنی قسمتی دیگر از هزینه سفر به ترکیه را تشکیل می‌دهد و می‌تواند بر اساس نوع رستوران، نوع غذا و حتی منطقه متغیر باشد. به عنوان مثال قیمت یک صبحانه در کافه‌ای ساده، ارزان‌تر از صبحانه‌ای است که در رستوران‌های معروف یا هتل‌ها سرو می‌شود. همین موضوع درباره هزینه یک وعده غذایی اصلی (شام یا نهار) و حتی پیتزا یا ساندویچ هم صدق می‌کند.
 علاوه بر این هزینه غذاهای محلی مانند دلمه و کباب معمولاً کمتر از غذاهای بین‌المللی است. در آخر این که اگر هوس خوردن یک فنجان قهوه کردید، خوب است بدانید نوشیدن قهوه در قهوه خانه‌ها به طور معمول قیمت بیشتری دارد.

4. حمل و نقل

وقتی از هزینه سفر به ترکیه صحبت می‌شود به هیچ وجه نباید از مخارج مربوط به حمل و نقل غافل شوید چرا که هدف اصلی یک توریست از سفر به چنین کشور پر جاذبه‌ای، دید و بازدید از زیباترین مکان‌های تفریحی و گردشگری آن است؛ البته هزینه رفت و آمد در ترکیه بر اساس نوع وسیله حمل، مسافت، شهر یا منطقه موردنظر تعیین می‌شود؛ با این حال به عنوان یک گردشگر براحتی می‌توانید از سیستم حمل و نقل عمومی این کشور یعنی اتوبوس و مترو و غیره استفاده کنید و هزینه آن را به صورت نقدی یا با استفاده از کارت شهری بپردازید. 
دانستن این موضوع خالی از لطف نیست که برای سفرهای دریایی در ترکیه هم امکان استفاده از قایق و تاکسی دریایی وجود دارد. همچنین بسته به تمایل و نیاز خود می‌توانید در مناطق شهری از تاکسی‌های معمولی و تاکسی‌های اینترنتی مانند Uber یا BiTaksi استفاده کنید. درست است که هزینه تاکسی در ترکیه بر اساس فاصله و زمان ترافیک تغییر می‌کند اما به طور معمول قیمت رفت و آمد با تاکسی اینترنتی ارزانتر از تاکسی‌های معمولی خواهد بود.
 مگر اینکه ترجیح بدهید شخصاً رانندگی کنید که در این صورت می‌توانید از خدمات اجاره خودرو در ترکیه استفاده کنید. دقیقاً همان خدماتی که ما در آتیا کار با مناسب‌ترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت ارائه می‌دهیم. این‌گونه نه تنها در هزینه سفر به ترکیه بابت رفت و آمد صرفه جویی می‎شود بلکه فرصتی برای آمد و شد آزادانه و کاملاً راحت خواهید داشت.

هزینه زندگی در ترکیه را با این روش ها کاهش دهید

5. خرید پوشاک و سوغاتی

احتمالاً خودتان هم می‌دانید که ترکیه جان می‌دهد برای خرید کردن و یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای خرید اجناس مختلف است؛ از انواع لباس و پوشاک گرفته تا کفش و تولیدات چرمی که ترکیه حسابی به واسطه تولیدات چرمش شهرت دارد و می‌توانید انواع کالاهای چرم را با قیمت مناسب از این کشور خریداری کنید. نکته قابل توجه در مورد هزینه خرید پوشاک و سوغاتی از ترکیه این است که بسته به نوع محصول، مکان خرید، برند تولید کننده و غیره تعیین می‌شود؛ بنابراین در هنگام حساب و کتاب کردن برای هزینه سفر به ترکیه حتماً بخشی از هزینه‌ها را برای خریدهای خود از این کشور رویایی کنار بگذارید.

سخن آخر

همانطور که توضیح دادیم هزینه سفر به ترکیه بر اساس قیمت بلیط پرواز، هزینه‌های رفت و آمد و خورد و خوراک در این کشور، خرید سوغات و اجناس مختلف و غیره متغیر است؛ اما بگذارید این را هم بگوییم که مخارج سفر به این کشور توریستی و پرجاذبه تحت تاثیر فاکتورهای دیگری از قبیل فصل سفر، مدت اقامت و همین طور انفرادی یا با تور سفر کردن قرار دارد؛ بنابراین خوب است پیش از اینکه راهی ترکیه شوید ابتدا هزینه‌های سفرتان را محاسبه کنید تا در طول مسافرت هیچ مشکلی بابت مسائل مالی، اقامتی، تفریحی و غیره برایتان پیش نیاید.